البيت مسحور... صبري رسلان

 البيت مسحور (718)

..................

وبخاف من الضحكه 

أما تطول لأبات مكسور

ويجيني الحزن كما الأول

ولا أشوفش النور

لسنين عايشاها وبتألم 

مسجونه في بير لما أتكلم 

وأحس بروحي بتتحول

مخاصيمني النوم 

فيه أيد أذياني أنا من جوا 

سقياني هموم 

لا أنا عارفه دي خاله 

ولا عمه 

ولا صاحبه بنظريتها السامه 

ولا جار محظور

مستكتر ليه حالي عليا 

والبيت مسحور

الله يأذيه اللي أذاني 

ويدوق من كاس كرهه سقاني 

ولا ستره يطول

بحلم ييجي يوم 

روحي ترجع لي 

وأعيش فى النور

والضحكه تدوم وأنا مش خايفه 

والثوب مستور 

حضناني قلوب شالت 

همي من ظلمه لنور

والليل لعذابي بيشهد 

لي على صبر حمول 

وإن حقي أتأخر في الدنيا

في الأخره هنول

الله يأذيه اللي أذاني

وفى كيده نحور

ويدوق من ناري وأوجاعي 

ولا يوم مستور

بقلم .. صبري رسلان

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

حديث الثريا....خالد احباروش

حذاري من هذه الشخصية.... للا ايمان الشباني

انا مسافر... محمد حمريط