تاهت مني...احمد السبكي

 (تاهت .مني)


يا ناس دلوني 

وقلولي


 حياتي فين  راحت مني


وروحي والله جواهم


وكل الخلق ظالمني


دا روحي ساكنه وياهم


وعقلي كمان شرد مني


خلاص مش قادر انساهم


وهما يا خلق بايعني 


وانا اللي ف.قلبي سلواهم


وروحي ليه تاهت مني


قضيت سنتين وانا معاهم


ويوم. ورا..يوم

قصاد مني


يشاغلوني وباشغلهم


وهما معايا جار مني


يا روح روحي أنا ناوي


أعيش طول عمري في هواكم


وعمري والله ما.ح ابيعكم


وعمري والله ما انساكم


وطول عمري ح.اكون فاكر


ساعات حلوه وانا معاكم


في وسط الليل لازم راجع


واكون مستني أرضيكم


ولا مره ح.اكون بايع


وح.افضل عمري وشاريكم


بلاش من الغربه صدقني


مفيش غيري ح.يرضيكم


وبكره تقول خلاص توبه


وعمري ف.يوم ما أبيع فيكم


وقلبك بكره حيسيبك


وروحي تبقي في إيديكم


وتيجي عشان تطمني


وتسأل إيه جرا ليكم


وتعرف إن انا وقلبي


وروحي والله تفديكم


ومش عارف لروحي مكان


يارب تكون ف.أراضيكم


عشان روحي تاهت مني


وبادعي المولي يهديكم


(احمد  السبكي) مصر

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

ماللوطن... عبد الرزاق سعدة

سيد قلبي... ياس ياسمين

الحسود..خواطر بن قاقا