أنا والحب..خالد فاروق

 " سمك 🐳 - لبن 🍼 - تمر  هندى 🍺 "


( أنا و الحُبٌّ)


▪︎تانى بقولها ومن غير كِدْب

▪︎(أنا معرفش كلام ف الحب)

▪︎أو ع الحيطه أشخبط قلب

▪︎وأرسم صورة لشابه وشاب

▪︎تعرف منها وإن كان صعب

▪︎أكتر واحد منهم ...(حَبِّ)


▪︎وعشان أنا ف الحب مدَبّ

▪︎طبعا هسمع شَتْمُ وسَبّ

▪︎واللى يقوللى "تَبَّا....تَبّ"

▪︎ومش مستبعد آكل ضرب

▪︎وإنى أواجه أصعب حرب

▪︎ولا هستحمل شَدّ وَجَذْب


▪︎إهدوا شويه يا اهل الحب!!!

▪︎ده أنا إنسان له نبض وقلب

▪︎لَيِّن ...هَيِّن،مش حاد صلب

▪︎أنا دِيتها ....صعيدى الأب

▪︎لينا تقاليدنا وعُرْفِنَا صعب

▪︎حُبِّنا مَلَكٌ الروح والقلب


▪︎بس الحب بتاعى عفيف

▪︎أيوه نضيف بس عنيف

▪︎بصراحة وبدون تسويف

▪︎اللى بحبه بحابى عليه

▪︎وأبقى عنيه وكل ما فيه

▪︎روحى وقلبى مِلْكِ إيديه


▪︎مش قولتلكم أنا خيبان

▪︎ومبعرفش أكون سهتان

▪︎مِنْى لنفسى حِلو و جان

▪︎تسمع منى أحلى لسان 

▪︎وأما بقابل حُبّ حياتى

▪︎أنا كومبارس مش فنان


▪︎هفضل أحبك جوه سكون

▪︎وأعشق كل ما فيكى بجنون

▪︎و ف ملكوتك هفضل أسافر

▪︎ده إنتى حبيبتى كل الكون


عجبى!!!


(خالد فاروق)

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

ماللوطن... عبد الرزاق سعدة

سيد قلبي... ياس ياسمين

الحسود..خواطر بن قاقا