آه يازمن... خالد وجيه

 آه يازمن

أنا بعتب عليك


انا اللي ديماً متهم


وغيري بس هوَ الي تظلم


كفاية بقا يا زمن


ظلم ليا وليك


وكأني انا الٓلي بجرحي بعريك


بلاش تخلي الأسوه تعادينا 


وليه يا زمن تجرح ليالينا


يا زمن انا مش بعتب


على حالي وعليك


ولا بخروجي من سواد لياليك


مبقتش لا طايئ أرض 


ولا علو معاليك


تعبت من حالي والي جرالي


معدتش أنفع أسير من تاني


جربت حبي


وبقى قلبي اسير وخالي


ليه يا زمن


استخسرت فيه الفرح من تاني


اوعى تفتكر إن النجوم


مكنتش شاهده على أحزاني


القمر كان بيسمع كل آهاتي والامي


السنين كانت بصمة كل أوراقي


والدموع عمرها مجفت بعيوني


حترت بين نفسي والأيام


لا قادر أسكت ولا حتى الكلام


ليه يا زمن بتعاندني


متسيب يازمن اللي باقيلي


ذكرى جميلة تكفيني


وكلمة حلوة ترويني


الكاتب  خالد وجية

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

ماللوطن... عبد الرزاق سعدة

من بين الامي..علي اسماعيل الزراعي

خذني اليك... علي اسماعيل الزراعي