وكسرلي سني... سيف عثمان

 وكسرلي سني وضــــــــرضار

لخلخلي نـــــــــــابي اللي جاره

ومن غيره معيشّي في ال دار

يـــا بخته إل يـــــــــبقي جاره

.....

أمينه لسي السيد

......❤🌹❤🌹❤🌹

وما بين سي الـــــــــــسيد وامينه

يا أمـــينه ســـــكي الـــــــترسينه

وبلاش إتبصي بـــــــــــــــعيونك

دا عــــــيون الناس بـاصه علينا 

.....

يا أمينه أنا شايلك فـــــــعيوني

أنا سيدك وستي إنتي تكـــوني

وكلام الخلق.. ولا يــــــــــهمك

لا هياخدوا كمان ولا يـــــدوني

......

بيقولوا عليّ أنـــــــــا جـــــبار 

وأناحـــــامي ليكي وزنــــهار

وبـــــحاوطك من شدة خوفي 

علـــــــــشانك أَضرُب بالنار

........

أنا أشخط وأنـــــا قلبي حَنِين

يا أمينه أنا لــــــــــيكي أمين

وبغير عــــــليكي من النسمه

أيا غـــــــاليه يا بت الغاليين 

.......

❤🌹❤🌹❤

......

تسلملي أخويا يا سي الــــسيد

وف طوعك أنا راضياك سيد

والشخطه مـِـــــنك نور عيني

دي الـــــعيد وبنسمعها نــعيّد

.......

أنا مالي وكـــــــــــلام الناس

دي العشره حــب وإحساس

والقلب يكون مـــــلك حبيبك

وتفاني وطيبه وإخـــــلاص

.......

سي السيد روحي ونور عيني

وما بين رموشه ومــــراعيني

وبقلبه الـــــــــطيب دا مالكني

وعلي شخطه ونتره ..مداديني

.....

يا منايا وأملي يا سي الــــــــسيد

أيــــــا حــــظي وبــختي يا أمينه

ف حماك أنا ملكه يا سي السيد

وانــــــــا سيد بيكي يـــــا أمينه

.......

❤🌹❤🌹❤🌹

❤🌹❤🌹❤🌹

........

يا اخوانّا بــــــــيوت الناس سر

والـــــناس في بيوتها أحـــــوال

ومحدش من عِـــــــــــــــشُه يفر

لو كــــتبوا المكاتيب والأعمال

........

سيف عثمان

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

ماللوطن... عبد الرزاق سعدة

سيد قلبي... ياس ياسمين

الحسود..خواطر بن قاقا